INFORMATIONSMÖTE-STÄLLA BARN I KÖ

TISDAG 25 MARS

Informationsmöte för att ställa ditt barn i kön till skolan

17:30 - 19:00

Adress:

Björkhagsplan 5-7, Johanneshov

Ingen föranmälan krävs

PÅSKLOV

VECKA 16 + måndag vecka 17 = MÅNDAG 14 APRIL - MÅNDAG 21 APRIL

Påsklov

INFORMATIONSMÖTE-STÄLLA BARN I KÖ

TISDAG 29 APRIL

Informationsmöte för att ställa ditt barn i kön till skolan

17:30 - 19:00

Adress:

Björkhagsplan 5-7, Johanneshov

Ingen föranmälan krävs

LOVDAG

TORSDAG 1 MAJ

Lovdag, 1a maj

INFORMATIONSMÖTE-STÄLLA BARN I KÖ

TISDAG 27 MAJ

Informationsmöte för att ställa ditt barn i kön till skolan

17:30 - 19:00

Adress:

Björkhagsplan 5-7, Johanneshov

Ingen föranmälan krävs

LOVDAGAR

TORSDAG 29 MAJ - FREDAG 30 MAJ

Lovdagar, Kristi Himmelsfärd

LOVDAG

FREDAG 6 JUNI

Lovdag, Sveriges nationaldag

SOMMARAVSLUTNING

ONSDAG 11 JUNI

Skolavslutning Läsåret 2024-2025

Glad sommar!

HÖSTTERMIN START LÄSÅR 2025-2026

TISDAG 19 AUGUSTI

Välkommen tillbaka efter sommaren och extra välkomna alla nya elever!

PLANERINGSDAG / FRITIDS STÄNGT

MÅNDAG 27 OKTOBER

Skolan + fritids stängt pga planeringsdag

HÖSTLOV

TISDAG 28 OKTOBER - FREDAG 31 OKTOBER

Höstlov = Fritids öppet

JULAVSLUTNING

FREDAG 19 DECEMBER

Julavslutning

GOD JUL!

PLANERINGSDAG / FRITIDS STÄNGT

ONSDAG 7 JANUARI 2026

Planeringsdag = Fritids stängt

VÅRTERMINSTART

TORSDAG 8 JANUARI 2026

VÅRTERMINEN BÖRJAR!

SPORTLOV

MÅNDAG 23 FEBRUARI - FREDAG 27 FEBRUARI

Sportlov = Fritids öppet

ETT INTEGRERANDE ARBETSSÄTT

I dag lever barnen i en snabbt föränderlig värld. De får information från många håll och har kunskaper i en omfattning som var helt otänkbar för bara fyrtio, femtio år sedan. Det ställer nya krav på skola, lärare och pedagoger. De vuxna har inte längre alla svar. I stället blir de ofta handledare i ett sökande, i en process.

För att kunna möta detta informationsflöde arbetar vi i projektform och med teman. Det ger oss möjlighet att tillvarata barnens kunskaper och frågor och samtidigt se helheter i en splittrad mångfald.

I projekten och teman väver vi samman historia, geografi, samhällskunskap, biologi, teknik, mm till en helhet i vilken barnen får agera. Här tar uttrycksformer vid som drama, musik, bild, mm och eleverna får levandegöra historia, nuet eller ett framtida samhälle. 

Läroboken blir en del i ett större sammanhang. Inför starten av varje projekt utgår vi från kursplanens kunskapsmål inom de enskilda ämnena. Inom denna ram tar sedan projektet gestalt.

Slutredovisningen kan få mycket skiftande uttryck. Ett projekt eller tema kan utmynna i texter, broschyrer, tidningar, teater, film , musikaler, utställningar eller annat.

"Att få undersöka och att få uttrycka sig på olika sätt ger fler barn möjlighet att komma till sin rätt. Det ökar barnets självkänsla."